شیوه جدا سازی در غرفه نمایشگاهی
قبل از اینکه درباره تاثیر غرفه نمایشگاهی بر جذب مخاطب صحبت کنیم، باید بدانیم که امروزه صنعت نمایشگاه در جامعه کاری و شغلی بسیار پر رنگ شده است. نمایشگاه تاثیر زیادی در معرفی تواناییها و قدرت مشارکت کنندهها دارد. حضور در نمایشگاه به منظور ارتباط با مخاطبان بسیار با اهمیت است، چرا که ارتباط حضوری تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت. این ارتباط و تبادلات در محل غرفه نمایشگاهی مشارکت کننده صورت میگیرد. بنابراین فضای غرفه نمایشگاه میتواند اثر گذار در نحوه روابط و برگزاری جلسات باشد.
چیدمان داخل غرفه نمایشگاهی و جداسازی کاربریها، نقش مهمی در ارائه خدمات دارد. تاثیر غرفه نمایشگاهی در معرفی شرکت، بسیار قابل اهمیت است. بنابراین باید با ظاهری مناسب مخاطب را جذب کند. غرفه نمایشگاهی دارای ابعاد انتخابی از سوی مشارکت کننده است. غرفه نمایشگاهی با اندازه دقیق به پیمانکار غرفه سازی ارائه می گردد و طبق نیاز کارفرما طراحی شروع میشود. از آنجایی که رقابت در نمایشگاه بسیار زیاد شده، جذابیت غرفه نمایشگاهی در اولویت قرار میگیرد.
باید در نظر داشت که مخاطب تنها در چند ثانیه و با چند قدم به غرفه چشم میدوزد. دراین صورت باید طراحی غرفه نمایشگاهی به گونه ای باشد که در این چند ثانیه قدرت و توانایی مشارکت کننده را به رخ بکشد. برای تاثیر غرفه نمایشگاهی در جذب مخاطب باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. در ادامه به این نکات توجه کنید.
رنگ سازمانی در غرفه نمایشگاهی
مهمترین نکته این موضوع علاوه بر برندیگ، این است که مخاطب هر کجای سالن نمایشگاه قرار گرفته شده باشد میتواند غرفه شما را ببیند. به عنوان مثال اگر رنگ سازمانی یک برند از ترکیب زرد، مشکی و سفید است. حتما از این سه رنگ به شیوه خلاق و چشم گیر برای تاثیر بر مخاطبان استفاده شود.
وضوح نام برند در غرفه نمایشگاهی
شیوه نوشتن نام و اسم شرکت، اسم برند و … بسیار اهمیت دارد. اینکه با چه فونتی، چه رنگی و چه سایزی نوشته شود. حتی انتخاب جنس عنوان مثلا پلکسی باشد و.. پس باید در طراحی محلی مناسب و چشمگیر برای آن در نظر گرفت تا در کمترین زمان چشم بیننده را معطوف به خود کند.
استفاده از کانتر در غرفه نمایشگاهی
کانتر یا میز اطلاعات در غرفه نمایشگاهی اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر اینکه شخص پشت کانتر باید تسلط کافی داشته باشد. طرح کانتر و جایگذاری آن هم مهم است. کانترهای کارشناسان در محلی باشد که بتوانند مخاطبان را آگاه کرده و به غرفه دعوت کنند. تواناییهای شرکت و برند را به مخاطبان شرح دهند.
لایت باکس در غرفه نمایشگاهی
لایت باکس ها در مسیر راهرو ها و محل دید بیننده قرار گیرند. محتوای کار شرکت و برند در نمایشگاه باید مشخص باشد و بر ذهن بیننده تاثیر بگذارد. حتی گاهی در غرفههای بزرگ میتوان از تلویزیونهای شهری استفاده کرد و مخاطب را به غرفه فراخواند.
شیوه جدا سازی در غرفه نمایشگاهی
با جداسازی فضاهای متناسب با کاربری آنها در غرفه نمایشگاهی، میتوان جلسات، معرفی محصول، تبلیغات و… را تفکیک کرد. مثلا میتوان قسمت جلسات را به طبقه بالا انتقال داد. البته بايد در نظر داشت كه محل پلهها كجای غرفه نمایشگاهی قرار بگيرد كه بتواند به جدا سازی كاربریها کمک كرده و فضای مفيد را اشغال نكند.
گروه غرفه سازی ترسيم همواره برای بهبود صنعت غرفه سازی در تلاش است و نكات ديگری در اين راستا در مطالب آينده در دسترس شما قرار خواهد گرفت.